Corall.se

I en marknadsföringsvärld

Lyckas med det digitala

Ingen har missat att vi söker oss allt djupare in i det digitala, och som företag gäller det att hänga med i utvecklingen för att inte stå vid sidan av och bli osynlig. 

1098833-make-money-onlineAllt mer händer online, och det blir allt viktigare att man med rätt ton förmedlar vilka man är och vad man kan erbjuda till konsumenten eller besökaren. Vi har i tidigare inlägg skrivit om att om man inte syns som företag så finns man heller inte, vilket stämmer bra. För att lyckas med sin digitala närvaro så blir det allt mer att man vänder sig mer och mer mot det rörliga, och då gäller det att ha stenkoll på hur man ska bete sig så man får ut bästa avkastning – och om detta skriver tidningen Internetworld en artikel om.

Uppluckrad massmarknad

När det kommer till nätet ska man inte se det som en enda stor sal utan som små öar som vi har tillgång till. Och hur man lyckas med sin digitala rörliga närvaro är att man lyckas på Youtube. Detta då Youtube har blivit en otroligt stor kanal, som nu även ägs av Google. En undersökning från Cisco visar även på att 2019 kommer tre fjärdedelar av trafiken på nätet att vara från mobilerna och allt fler personer blir stora namn på Youtube, samtidigt som det är lätt för ett företag att välja precis var deras annons ska synas och för vilka som ska få se den – och hur många gånger. Vad man ska ha med sig om man som marknadsförare känner sig osäker är att man kan nå ut till miljontals människor med små medel online, medan tv kostar mer och är en större osäkerhet. Online går det att rikta sin marknadsföring

Lyckas man med sin digitala närvaro så märker man det då man kan spåra allt som sker och se om ett projekt läcker. På det viset går det att korrigera så man ser vinster. Det är med andra ord enkelt att få lönsamhet online, det gäller bara att ta tag i den biten och vara bättre än konkurrenterna.