Corall.se

I en marknadsföringsvärld

Kommunikation utåt och inåt

Oavsett hur stort eller litet företag man har så gäller det att vara på hugget när det gäller kommunikation och marknadsföring. Hörs du inte så finns du inte, och kommunikation är inte bara viktigt utåt utan även internt, och här är det många företag som brister. Och vikten av ordentlig kommunikation kan man se på vårt samhälle, där allt fler utbildar sig och jobbar inom just kommunikation. En av de som gör det är Maria Giuliano som blivit intervjuad i Göteborgsposten, där det bland annat står:

Först när den inte funkar reflekterar vi över vikten av god kommunikation. För Maria Giuliano är det ett yrkesval.
Hon läser till kommunikatör på en ny utbildning vid Göteborgs universitet med inriktning på förvaltning och myndighet.
– Bra kommunikation på en arbetsplats är grunden för gemenskap och trivsel. Det handlar om att alla ska bli sedda och hörda. Som kommunikatör kan man åstadkomma det.

Och det hon säger stämmer verkligen. Om man som företagsledning inte uppmärksammar vikten av intern kommunikation finns det stora risker för att folk inte känner sig sedda, och kanske vantrivs eller inte vågar säga vad de tycker, vilket inte alls är främjande för företaget eller de anställda. Om man vill öka intresset för den interna kommunikationen kan man till exempel som företag ta in en föreläsare från www.macespeakers.se som får berätta om kommunikation och hur man kan göra den bättre. Kanske är det just inspiration utifrån som behövs för att ett företag ska lära sig kommunicera ordentligt med varandra!